divendres, 10 de gener de 2014

Per què no a la privatització de Marina SA?




Un grup empresarial  està interessat en la gestió de Marina SA, 20 hectàrees del litoral Badaloní i Adrianenc i les tres antigues xemeneies de FECSA. L’alcalde de la ciutat, en minoria al ple i sense explicar a hores d’ara res a la ciutadania ni a la oposició, signa un acord d’intencions que avui ningú coneix.

A ICV vaig dir fa uns mesos, a la darrera assemblea local on varem actualitzar qüestions programàtiques, que calia pensar estratègicament  en el futur i reconversió del polígon industrial sud de la ciutat, avui magatzems de venta majorista en general que no generen cap valor afegit, i que calia fer-ho parlant i consensuant estratègies a llarg termini amb el capital present actualment a la zona, és a dir amb el capital xinés avui majoritari a la zona.

Per tant, cap por ni perjudici cap al capital del gegant asiàtic. Crec que cal veure la actual activitat com una oportunitat per pensar el futur i com transformem la zona cap a una activitat econòmica amb més beneficis de ocupació i inversions  a la ciutat.

Tal i com va fer ja Badalona a inicis del 1990 quan va començar a treballar amb el sector de la economia submergida del barri de La Salut donant origen a Pronto Moda. Una marca que ha donat prestigi i llocs de treball de qualitat a la ciutat i d'on han sortit importants marques i dissenyadors de moda, com Toni Francesc al qual aprofito per felicitar públicament per la seva feina.

Una operació similar toca anant pensant amb el sector industrial sud, planificar entre els poders públics i el capital privat com anem transformant en més dinàmica i més atractiva una de les zones industrials més properes al centre de Barcelona. Poc a poc sense apriorismes i amb un full de ruta compartit per tothom, amb visió de ciutat, amb col·laboració privada però portant des dels poders públics la iniciativa. Al contrari de com es fa des de fa anys a Badalona on per exemple qualsevol privat amb una ocurrència acaba aconseguint el que vol sense cap benefici públic i sense cap estratègia pública que pensi en la ciutat al darrera. Un exemple, la reconversió de dues torres d’oficines previstes a l'Avinguda Maresme en sòl industrial a les Guixeres a canvi de res, aprovat aquest mandat, quan el que toca és pensar que cal dotar de més i noves activitats econòmiques al sud de la ciutat per superar l’actual model de monocultiu de venda tèxtil a l’engròs de productes manufacturats del sud-est asiàtic.

I aquí arribem al port i la proposta de passar-lo a mans privades. Té interès un grup inversors estranger en gestionar MARINA SA, i vendre amarres i locals al port? NO

El negoci és la gestió urbanística i les competències delegades en aquesta matèria que Marina SA té per part de l’Ajuntament de Badalona com a administració actuant. Gestionar totes les actuacions urbanístiques del sector litoral i el seu planejament derivat, aquestes són, entre d’altres, les competències de Marina SA que poden tenir interès per grans capitals transnacionals i aquí és on hem de dir no.
Personalment estic disposat a parlar de si la gestió del port pot ser pública o privada però estic completament en contra de que les competències  en gestió urbanística de la part del litoral que manca per desenvolupar passin a mans de capital privat.

A l’Estat Espanyol tenim un bon exemple del que significa que els privats facin d'administració urbanística actuant: El litoral de la Comunitat Valenciana.... Aquí ho deixo perquè cadascú en tregui les seves pròpies conclusions i que tothom pensi en quin interès pot tenir un grup inversor estranger en el que és la gestió del port pròpiament dita en aquests moments.

Són temps durs de crisi econòmica i les finances públiques van mancades de recursos, necessitem calés? si, podem suportar el forat que avui són les finances de Marina SA, on recordo ICV-EUIA mai hem votat a favor de la seva gestió econòmica? No 

Però posarem el nostre litoral en mans exclusives d'inversors privats per pagar la factura d'aquells que pensaven en la especulació urbanística com a única forma de fer ciutat?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada